Dag 11 - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Pieter Herk - WaarBenJij.nu Dag 11 - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Pieter Herk - WaarBenJij.nu

Dag 11

Door: Piet

Blijf op de hoogte en volg Pieter

22 Juni 2019 | Verenigde Staten, Hurricane

20 juni 2019
Dag 11.
Brice Canyon naar Zion National Park.

Link: https://goo.gl/maps/ahjWgwaU18p

Hoogste dagtemperatuur : 35 graden
Gereden kilometers : 262 km
Totaal kms : 1273 km
________________________________________

Goedenavond, vanaf Watchman Campground in ZION National Park, Utah, USA

Vandaag werden Jeanette en ik wakker van het geschommel van de camper. Marja was bezig met een beker en een pannetje de douchebak aan het uitscheppen want die stond tot bijna de rand met water.
Oeps, vergeten de grijswatertank te legen, dat is de tank waar al het afwaswater in terecht komt. Verdories dat is dus de 2e keer want in Page was het ook al het geval. Nu echter geen waterdump in de buurt. Daar hebben we het volgende op gevonden, ik heb de klep van de afwatering eraf gedraaid en de schuif van de grijswatertank een klein beetje open getrokken, zodat het er een ietsje uit sijpelt. Luikje dicht en gaan douchen, bij terugkomst was er voldoende uitgelopen dat de douchebak leeg was zodat we in ieder geval konden verplaatsen zonder waterschade.
Na het ontbijt, ingepakt en losgekoppeld en op weg naar de uitgang, de dump even meegepakt. Ziezo alles weer leeg. Naar nu blijkt verbruiken we met z’n drieën meer water (oa. meer afwas) dan met z’n tweeën dus moeten we gewoon eerder legen. Al doende leert men.
Vanaf de campground zijn we naar “Panquitch Lake” gereden waar we een lekker bakkie leut hebben gezet die we met een waanzinnig uitzicht over het meer, lekker in het zonnetje hebben opgedronken.
Daarna verder gereden steeds verder omhoog naar 2975 mtr NAP naar “Brain Head Overlook” wat nog steeds gedeeltelijk in de sneeuw lag. Hier een prachtige blik op het lager gelegen “Little Bryce”.
Door de besneeuwde bermen kwamen we bij de 27 km lange 8% afdaling naar “Cedar City”, een spectaculaire afdaling met schitterende kloven en snelstromende riviertjes die het smeltwater naar het bijna 2 km lager gelegen dal brengen. Net zo plotseling als de overweldigende natuur ophoud begint het stadje. Eerst de villa’s en bungalows van de buitenwijken en dat volgt weldra het eerste stoplicht. Hier rechtsaf en 400 mtr verder is “Lin’s Market” een grote supermarkt waar we de nodige aanvullingen voor de voorraad weer hebben in geslagen. Naast de grote parking van de supermarkt staat Chinees restaurant “Hong Kong”, omdat het al na 13:00 uur was zijn we daar naar binnen gestapt voor de lunch. Het bleek een buffet chinees te zijn met een “all you can eat” concept. Na bijna alles geproefd te hebben kwamen we met gevulde buikjes weer naar buiten.
Inmiddels na drieën reden weer van de parking af richting ZION National Park.
Maar eerst nog even naar de “Kolob Canyon” want die ligt toch op de route dus waarom zouden we die overslaan. Nu begint het punt een beetje te komen dat je bijna immuun gaat worden voor al dat moois wat we zien, het wordt bijna gewoon. Maar we beseffen ons maar al te goed, hoe bevoorrecht we zijn om dit allemaal te beleven en met dat besef gaan de gedachten dan soms ook wat dieper…..
Na de “Kolob” verder naar het stadje Hurricane waar we maar weer eens getankt hebben, want die 10 cilinder slurpt de gallons gulzig naar binnen.
Om 17:15 reden we de campground voor vannacht op wederom met het bordje “Full” voor de deur, gelukkig ook deze van te voren gereserveerd dus snel door naar plek B48 aan het water.
Zo alles weer aangekoppeld, zodat de airco aan kan in de camper want het is nog erg warm.

Zo dit was het weer voor vandaag, morgen weer een dag.