Dag 10 - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Pieter Herk - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Pieter Herk - WaarBenJij.nu

Dag 10

Door: Piet

Blijf op de hoogte en volg Pieter

19 Juni 2019 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

19 juni 2019

Dag 10.
Brice Canyon.

Link: https://goo.gl/maps/k9D3ZRzqVds

Hoogste dagtemperatuur :
Gereden kilometers : 61 km
Totaal kms : 1011 km
________________________________________

Goedenavond, wederom vanaf Ruby’s Inn RV Park & Campground.

Vannacht hebben we een koude nacht gehad, maar ja wat wil je, we zitten hier op 2335 mtr +NAP.
Dus een deken erbij dan is het snel warm onder de lakens. Maar wel aan de vroege kant wakker, om 7 uur stapten we de bovenslaper van de camper uit, om snel te gaan douchen. Hoe vroeger hoe beter want dan heb je vaak nog een droge douche. Zo ook deze keer, de doucheruimtes zijn hier vrij ruim bemeten en het water is goed warm, kortom een heerlijke poedelbeurt.
Schoon en weer wakker terug naar de camper om de ketel op te zetten en het ontbijt klaar te zetten op de buiten tafel.
Omdat we lekker vroeg waren reden we om 8:45 uur van de campground af richting de ingang van “Bryce Canyon National Park” 2 km verderop. Na het laten zien van onze Parkenpas (die Marja voor ons geregeld heeft van een gezin uit Veldhoven) hoefden we de Entree Fee van $ 35,00 niet te betalen en konden we zo door rijden. Er is hier echter wel het een en ander veranderd t.o.v. 5 jaar geleden, toen konden we bij elk viewpoint gewoon de camper neerzetten maar dat is nu niet meer. Die Amerikanen hebben niet stilgezeten, alle points zijn opnieuw geplaveid en daar is in de eerste 5 viewpoints geen plaats meer voor RV’s (Recreatinal Vehicles) of te wel campers. Natuurlijk zitten al de mooie uitzichten in die 5. Nou ja, nu we toch met de camper in het park zijn, rijden we wel door naar nummer 6 en zo verder naar Rainbow Point aan het einde van de canyon. Dit laatste punt licht op bijna 2800 mtr. Na het uitzicht bewonderd te hebben met de nodige foto’s, was het weer tijd voor het dagelijkse bakkie leut, wat we in ons rijdend huis in een airconditioned omgeving hebben genuttigd, oh ja met een lekkere muffin.
We besloten daar om terug te rijden naar de campground voor de lunch en dan ’s middags met de shuttle terug te gaan voor de gemiste 5.
Zo gezegd zo gedaan, na even gezeten te hebben en gepoogd contact te krijgen via whats-video, (wat maar deels gelukt is want plots viel de wifi-verbinding uit) en een paar heerlijke omeletjes, stonden we ’s middags om half vier klaar bij de shuttle halte, die vlak voor de ingang van de campground is.
De voornaamste en spectaculairste van de 5 is “Bryce Point” en nadat we daar meer als een uur hebben doorgebracht (je raakte niet uitgekeken), besloten we weer terug bij de shuttle, om het zo te laten want hier kon toch niets meer tegenop.
Nu aan een kopje thee in de voortuin wachtend op de maaltijd van zometeen schrijf ik even dit bericht. Inmiddels is de wifi weer operationeel en stuur ik jullie dit bericht zo door.

Dit was het weer, en, morgen is er weer een dag……, maar voor ons zonder wifi, zo ook de dag erna.

Dus even geduld, but, we will be back.

Groet, van on alle drie.

• 20 Juni 2019 - 01:53

Leo:

Goedenavond allemaal,

Erg leuk hoor om elke morgen bij Mn ontbijt even de perikelen uit Amerika te kunnen lezen!! Leuk om 5 jaar geleden nog een x mee te maken in gedachte