Dag 9 - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Pieter Herk - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Pieter Herk - WaarBenJij.nu

Dag 9

Door: Piet

Blijf op de hoogte en volg Pieter

19 Juni 2019 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

18 juni 2019

Dag 9.
Page naar Brice Canyon.

Link: https://goo.gl/maps/JMvRfdhp9Rq

Hoogste dagtemperatuur : 31 graden
Gereden kilometers : 245 km
Totaal kms : 950 km
________________________________________

Goedenavond, vanaf Ruby’s Inn RV Park

Nadat alle ochtend rituelen achter de rug waren, reden van de Campground af door het stadje Page naar de “Glen Canyon Dam Overlook” de stuwdam die het zuidelijk deel van Arizona van stroom voorziet. Spectaculair om te zien.
Vandaar zijn we door gereden naar de “Toadstool Trailhead”, het startpunt van een 3 kilometer lange wandeling door onherbergzaam gebied, we zijn er aan begonnen maar tot onze spijt moesten we vanwege het voor ons onbegaanbare pad, de wandeling staken en zijn we terug gelopen naar de parking. Daar even een bakkie leut gezet en die, tussen waarschijnlijk een miljoen hele kleine mini mugjes, opgedronken. De enige die een prikje heeft opgelopen is Marja op haar linker, voor de kijkers rechter, boven ooglid.
Toen weer door, een paar kilometer verder passeerden we de grens met de staat UTAH, hier maar gelijk ons horloge een uur vooruit gezet om problemen zoals gisteren te voorkomen. Verder rijdend kwamen we in het stadje “Kanab” of te wel “Klein Holliwood”, hier zijn bijna alle grote western films opgenomen met onder andere Clint Eastwood, John Wayne enz. We hebben hier gegeten in het wereldberoemde “Pizza Motza” restaurant, een “all you can eat” pizzaria waar je uit allerlei verschillende smaken pizza’s een slice kan nemen, je salade samen kan stellen aan de saladebar, verschillende soorten soup kan nemen en net zoveel verschillende soorten non-alcoholic drankjes kan drinken als je wil en als toetje zijn er dan nog de “Cinnamon sticks”, kaneelgebak in optima forma. Jullie begrijpen het al, dit is walhallah voor ons.
Vol en voldaan hebben we de camper een stuk verderop neergezet voor een wandelingetje in dit super gezellige stadje. Natuurlijk ook om een beetje uit te buiken. Net als alle Amerikaanse stadjes bestaat ook Kanab uit langs de weg neergezette winkeltjes en restaurantjes allemaal in een lange rij goed bereikbaar met de auto want Amerikanen hebben een hekel aan lopen. Ze gaan zelfs op de Campground met de auto naar de douche ruimtes. Halverwege het stadje werden we verrast door een donderbui met hevige regen, we zijn toen snel een souvenirwinkel ingedoken om droog de regen te vermijden en ja hoor dat lukte na een bui van 10 minuten was het al weer droog en scheen de zon.
Vanuit Kanab kwamen we zo’n 10 kilometer verder een grot tegen met een Historic Museum er in, toch maar even stoppen en binnen kijken , het is tenslotte vakantie dus we pakken alles mee wat we zien. Het bleek een museum te zijn wat een verzameling dinosaurus pootafdrukken liet zien en andere fossielen die in stenen zaten, verder een verzameling van een gestoorde professor die nergens op sloeg, kortom een grote teleurstelling. Kan ook gebeuren.
Hier vandaan zijn we naar het RV Park gereden vlak voor de ingang van “Bryce National Park”.
Jullie weten dus al wat we morgen gaan doen.
Voor nu was dit het weer, en, morgen is er weer een dag.

Warme groeten van ons alle drie.

Piet

PS, wij zijn heel nieuwsgierig,………. wie is kittysch@yahoo.com?

• 19 Juni 2019 - 05:22

Ineke:

Weer een prachtig verhaal ik heb Marja een foto gestuurd via de app dikke kus aan alle 3