Dag 18 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Pieter Herk - WaarBenJij.nu Dag 18 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Pieter Herk - WaarBenJij.nu

Dag 18

Door: Piet

Blijf op de hoogte en volg Pieter

29 Juni 2019 | Verenigde Staten, San Francisco

27 juni 2019

Dag 18.
Anthony Chabot Campground

Link:

Hoogste dagtemperatuur : 20 graden
Gereden kilometers : 22 km Totaal kms : 2648 km
________________________________________

Goedenavond, wederom vanaf Anthony Cabot Campground

Vanmorgen lekker uitgeslapen, het was kwart over zeven toen we wakker werden dus ruim een kwartier later dan anders.
De douches zijn hier ongeveer 300 meter van de camper en we moesten erg nodig een plas, dan zijn 300 meter erg ver en door de frisheid van de bergen wordt het alleen maar erger, maar is het dubbel zo fijn als je er dan bent.
Het lijkt wel of er soort ventiel uit je lichaam getrokken wordt, opgelucht en volkomen relaxed kan je dan onder de warme straal van de douchekop gaan staan en voel je je lichaam overal warm worden.
Dan pak je het flesje met de shampoo en doe je het op je handen, vervolgens wrijf je dit goedje in je haar en voel je het schuim tussen je vingers door gaan. Even later spoel het schuim van je hoofd af en de voelt het langs je lichaam naar beneden lopen. Dan is de rest aan de beurt, maar dan met zeep en nadat alles een schrobbeurt heeft gekregen laat je voor de laatste keer het heerlijk warme water over je lichaam lopen.
Dan gaat de kraan uit en sta je in het half overdekte sanitair gebouwtje te blauwbekken van de kou. Snel afdrogen en aankleden en dan hoor ik een vreselijk piep, ik doe zachtjes de deur open om te kijken waar dat vandaan komt. Naast me staat een ventje van een jaar of 2 met de deur van het toilet te spelen die waanzinnig piept, ik stap naar buiten en zeg “Good morning” en loop langs hem hee. Dan zie ik, omdat de deur openstaat, dat zijn papa met de broek op zijn hielen op de toiletpot zit en tegen hem zegt “zeg eens good morning terug tegen die mijnheer”, ik knik en dan volgt de lange 300 meter terug omhoog tot de camper.
Daar aan gekomen realiseer je je pas dat de nieuwe dag is begonnen.

Dan moet er ontbijt worden gemaakt met gekookte eitjes en de restjes van gisterenochtend, want er zijn geen boodschappen gedaan.
Toch lekker en voldoende gegeten, ruimen we af en gaan we naar het stadje voor de broodnodige etenswaren en ook een paar niet zo nodige zodat we weer wat bij ons bakkie leut hebben vanmiddag en vanavond.
Ook de inwendige mens moet af en toe verwent worden.
Na de lunch gaan Jeanette en ik een trail lopen in dit mooie natuurgebied op redelijke afstand van San Francisco. Onderweg komen we een slang en een aantal wilde kalkoenen tegen, die we ook al vanmorgen bij de camper zagen.
De trail leidt ons door het uitgestrekte met Eucalyptus bomen begroeide bos naar een prachtig uitzicht over “Lake Chabot”, precies ver genoeg om het een fijne wandeling te kunnen noemen, want omhoog en omlaag lopen maakt je best wel moe.
Terug wacht Marja met een lekker kopje thee en duiken we alle 3 ons mobieltje in, voor een ontspannend spelletje of een Netflix filmpje. (vooraf gedownload)

Voor ons avondeten staan er een aantal hamburgers klaar die al weten ze het nog niet, vanavond op de barbecue geroosterd gaan worden. Tomaatje, uitje en een aantal sausjes maken er dan een gezonde maaltijd van (natuurlijk is alles klaargemaakt zonder toegevoegd vet) dus mager en calorie arm.

De avond verloopt met een spelletje, en voordat je het weet is het weer 11 uur.

Dit was het weer voor vandaag, morgen is er weer een dag.

Love from San Francisco van ons 3.