Dag 1 - Reisverslag uit Newark, Verenigde Staten van Pieter Herk - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Newark, Verenigde Staten van Pieter Herk - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Piet

Blijf op de hoogte en volg Pieter

11 Juni 2019 | Verenigde Staten, Newark

10 juni 2019

Dag 1.
Amsterdam naar Newark (Best Western Hotel)

Link: https://goo.gl/maps/PXQA26827NT2

Hoogste dagtemperatuur : 18 graden en regen.
Gereden kilometers Camper : 0 km
Totaal kilometers : 0 km
________________________________________

Goedenavond, vanuit het Best Western Plus Robert Treat Hotel in Newark, New Jersey, USA.

Na een laatste vervelende nacht thuis, (de buren een paar huizen verder hadden tot 02:00 uur een tuinfeest dus niet veel geslapen), ging om 04:00 uur de wekker.
Gelukkig sliep Marja op de voorkamer, dus die heeft van het feestje weinig meegekregen en heeft dus net als Jeanette die met het dekbed over haar horen slaapt, gewoon goed geslapen. Al was het wel wat kort.
De taxi zou ons om 05:15 uur ophalen en die was redelijk op tijd. Om 06:30 uur werden we keurig bij vertrekhal 3 afgeleverd. Een relatief korte rij bij het inchecken zorgde ervoor dat we snel van de koffers af waren en korte tijd later zaten we aan ons eerste bakkie leut.
Boarden konden we vanaf 08:35 uur en daar ging het mis, dat werd een half uur later wegens het te laat aankomen van het vliegtuig. Dus dat hielt in dat we ook een half uur later vertrokken. Tenminste dat dachten we, na 300 meter stonden we weer stil en kregen we de mededeling dat de cockpit melding had gekregen dat er cargo los of niet goed vast in het laatruim zat en dat we teruggebracht moesten worden naar het platform alwaar het gecheckt moest worden (veiligheid gaat voor).
Uiteindelijk gingen we om 10:40 uur weer rijden en na een lange rit naar de startbaan gingen we eindelijk de lucht in en waren we omdat we windje mee hadden slechts een kwartier later dwz om 11:48 uur op “EWB Newark International Airport”. Na de paspoortcontrole, de ESTA en het aangeven dat we niets aan te geven hadden, konden we 2 uur later met de taxi naar het hotel voor een welverdiend tukkie.
Dat tukkie duurde eigenlijk iets te lang want om half elf in de avond werden we wakker met een hongerklop. Gelukkig kan je hier altijd wel wat eten dus in het hotel restaurant iets gegeten en toen zijn we het nachtleven ingedoken. Gelukkig is het inmiddels droog geworden maar het is erg klam en broeierig. Na een aardig vierkantje gelopen te hebben kwamen we weer bij ons hotel om verder te gaan slapen want morgen wordt een drukke dag.

Dat was het voor vandaag, een dikke knuffel van ons drieën.

• 11 Juni 2019 - 16:58

Marcel:

De kop is eraf. En rust goed uit voor morgen, al zal de herrie in new york niet veel minder zijn als tijdens een tuinfeest bij de buren