Dag 22 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Pieter Herk - WaarBenJij.nu Dag 22 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Pieter Herk - WaarBenJij.nu

Dag 22

Door: Piet

Blijf op de hoogte en volg Pieter

01 Juli 2019 | Verenigde Staten, Las Vegas

01 juli 2019

Dag 22.
Dessert Sands via Cruise America naar Las Vegas.

Link: https://goo.gl/maps/6TyVfcRHmzUig1wKA

Hoogste dagtemperatuur : 103 graden Fahrenheit
Gereden kilometers : 3 km
Totaal kms : 3900 km
________________________________________

Goedenavond, vanuit MGM Grand Hotel, Las Vegas, Nevada, USA

Poe Poe, wat een nacht. De airco mocht vannacht niet aan vanwege de herrie van dat ding en dan kunnen we niet slapen. Terwijl hij gisterenavond de hele tijd had aangestaan om de temperatuur nog een beetje hebbelijk te maken in de camper. Toen wij om kwart over elf naar bed gingen was het nog zeker 28 a 29 graden buiten.
Toen bleek ook nog dat ze het sanitair gebouwtje al om 21:30 hadden afgesloten, dus konden we onverrichte zaken weer terug naar ons mobiele huis. Gelukkig hebben we daar ook een toilet dus hebben we de zwartwatertank maar weer even bijgevuld. Toen naar bed met alleen een lakentje over ons heen want helemaal zonder kunnen we niet slapen. Nou, van dat slapen is niet veel terecht gekomen, de temperatuur in de camper liep al spoedig op naar erg warm. Toen de dak-luikjes open gezet in de hoop dat het buiten verder af zou koelen en de koele lucht naar binnen zou kunnen. Ook dat was geen succes. Jullie begrijpen dat de nachtrust er bij ingeschoten is. Dan liggen wachten tot het een beetje acceptabele tijd is om er uit te gaan. Half zeven moesten we eruit. Het laken, waarvan we dachten niet zonder te kunnen was allang niet meer te bekennen, dus rolden we vlot uit bed. Spullen bij elkaar zoeken om te gaan douchen en Jeanette en Marja waren al snel verdwenen, want de nood was hoog. Toen ik eventjes later ook richting douches liep, werd er gewenkt dat ik beter om kon keren. Het gebouwtje werd pas om 8 uur geopend. Dus deze laatste ochtend nog maar eens een keer in de camper gewassen, want om 8 uur wilden we weg om zo vroeg mogelijk de camper in te leveren.
Zo gezegd zo gedaan en om 8 uur reden we, na alle tanks gedumpt te hebben en alle spullen die we over hadden aan de buren te hebben weggegeven, van de campground af met een gevoel van, blij toe dat we deze zeer klant onvriendelijke campground kunnen verlaten. Na even aftanken reden we mooi op tijd het verhuurstation van “Cruise America” op. We konden de camper direct in een return plek rijden en binnen werden we ook gelijk geholpen. De medewerkster vroeg of we aan 5 minuten genoeg hadden om onze koffers en spullen eruit te halen, want dan kwam ze over 5 minuten inspecteren. Ik vroeg of dat veel tijd in beslag zou nemen en of ze een taxi voor ons kon regelen. Ze zei dat het zo gebeurt was en voor de taxi drukte ze op een knop achter de balie. Toen zei ze dat de taxi er met een kwartier a 20 minuten zou zijn. Het inspecteren duurde denk ik 3 minuten en toen we terug naar binnen liepen om de laatste dingen te regelen, kwam de taxi al aan gereden. Terwijl ik binnen was heeft de chauffeur al onze koffers in geladen en toen ik met de mededeling dat de gehele borg zou worden teruggestort, weer naar buiten stapte kon ik gelijk de klaarstaande taxi in op weg naar MGM Grand.
Onze driver was een Mexicaan van indiaanse afkomst met een kop prachtig gitzwart haar. Het bleek een babbelaar, die er voor zorgde dat we in no time bij het MGM waren.
Om kwart over negen stond ik in de kleine rij om in te checken. Toen kwam het volgende probleem, de kamer was nog niet gereed, dat ging tot 3 uur vanmiddag duren voordat we erin konden. Tegelijkertijd kwam ook de oplossing, er was wel een kamer beschikbaar, maar die viel in een duurder segment. Voor 35 dollar meer konden we daar direct in. Natuurlijk doe je dat, want anders moet je bijna heel de dag bij je koffers in lobby gaan zitten. Op de kamer aangekomen bleek het een fantastische verkooptruc te zijn geweest, want uiterlijk verschilde deze kamer niet veel van die van 2,5 week geleden op paar kleine dingen na. Maar goed je spullen kwijt en nog een poosje over de strip kunnen lopen is ook wat waard, het is tenslotte vakantie en we zijn hier om te genieten.
Vanavond zal het denk ik niet laat worden, want morgen wacht een zware reisdag.

Dit was het weer voor de laatste keer uit USA, morgen is er altijd weer een nieuwe dag.
Geniet ervan zolang het kan, zeggen we dan maar,

Groeten aan allemaal vanuit een bloedheet Las Vegas.

Piet

• 02 Juli 2019 - 04:14

Marcel:

Het zit de laatste dagen niet mee met de campgrounds zeg, jammer hoor om daarmee te moeten eindigen. Maar ongetwijfeld genoeg mooie en indrukwekkende momenten die veel langer in de herinnering blijven zitten.

Succes met de reisdag dinsdag!!

• 02 Juli 2019 - 04:58

Martine:

Het zat jullie niet mee de laatste dagen, maar vol van alle andere indrukken nu voldaan naar huis. Nog een lange reis voor de boeg. Een hele goede vlucht. Het was leuk om zo mee te lezen wat jullie allemaal zoal gedaan hebben en beleeft hebben. Ik heb er van genoten. Wel thuis en mama ik zie je snel.

• 02 Juli 2019 - 08:06

Anne-Marie :

Wat zijn die weken snel voorbij gegaan zeg! Hopelijk hebben jullie genoten van deze fantastische reis (ondanks de laatste campground ervaring :( ) en het was leuk om elke dag te lezen over en foto te zien van jullie belevenissen. Op deze manier is het alsof we een beetje meegereisd zijn. Mijn interesse lag niet zo bij de USA, maar jullie hebben toch wel heel wat mooie delen van dit land laten zien/gezien. Toch wel een mooi land dus!

Have a nice flight back home!

Bye bye!

Groetjes uit het zonnige zuiden

• 02 Juli 2019 - 09:30

Ma:

wat jammer van de laatste camping acommedatie maar dat is gebeurd en jullie kunnen terug kijken naar een vakantie met veel mooie dingen. Heb een goede vlucht terug en tot ziens groetjes van mij