Dag 21 - Reisverslag uit Henderson, Verenigde Staten van Pieter Herk - WaarBenJij.nu Dag 21 - Reisverslag uit Henderson, Verenigde Staten van Pieter Herk - WaarBenJij.nu

Dag 21

Door: Piet

Blijf op de hoogte en volg Pieter

30 Juni 2019 | Verenigde Staten, Henderson

Gereden kilometers : 469 km
Totaal kms : 3897 km
________________________________________

Goedenavond, vanaf Dessert Sands RV Resort

Vandaag hebben we geen geluk, niet wat betreft de reis, want die verliep op rolletjes, ook niet vanwege dat het de laatste dag is, want we kunnen terug kijken op een geweldige reis, maar wat betreft de campground is het een miskoop. Het bleek, volgens een behulpzame man iets verderop, vroeger een grotere campground geweest te zijn met een deel met vaste standplaatsen en een deel met één nacht campsites en plaatsen die verhuurd worden voor een maand of half jaar.
Het deel met vaste standplaatsen staat nu los van het andere deel wat recentelijk is overgegaan naar een nieuwe eigenaar. Er staat pas 1 nieuw sanitair gebouwtje en dat is er weinig voor een campground van 245 plaatsen. Nu is het gelukkig voor ons wel zo, dat de Amerikanen graag hun eigen sanitair gebruiken, maar het blijft te weinig.
Als wij aankomen om 15:00 uur zijn de meeste plaatsen bezet met hele grote campers en trailers maar je ziet dat alles afgesloten is. De twee plekken voor “één dag gebruik” zijn allebei op mijn naam gezet, dat zagen ik toen ik me bij de bewaker ging melden. Hij had het zelfde formulier als ik met mijn naam erop voor plek 110 en had formulier met plek 109. Omdat de office op zondag gesloten is, hebben we ons zelf geïnstalleerd op plek 109, plek 110 zal dus wel leeg blijven. We hebben “full hookup”, dat wil zeggen dat we elektra, water en riool hebben zodat we alle tanks kunnen legen. Morgen bij het inleveren moeten alle tanks namelijk leeg zijn.
Voorlopig verschansen we ons maar in de camper met de airco op max. Het is buiten zo warm dat je het gevoel hebt dat je in de sauna zit. De hete dessert wind koelt niet maar maakt je nog warmer. Bomen staan alleen op het deel met vaste standplaatsen, op een uitzondering die staat aan de rechter achterkant van onze camper. Bij gebrek aan een campingtafel, heb ik daar ons tafeltje met de 3 stoelen neergezet, zodat je lekker in de schaduw kon zitten. Tot de achterburen uit het zwembad kwamen.
In no-time galmt de muziek op volume 24 en hebben ze de barbecue aangestoken. Nu moeten jullie weten, dat waar op een camping er een barbecue wordt aangestoken de rook altijd mijn kant op komt. Zo ook deze keer. Snel naar binnen dus weer.
We hopen dat de temperatuur vanavond enigszins gaat zakken naar een hebbelijke 25 graden zodat we de koffer kunnen gaan pakken.
Oh ja, we hadden ons onderweg al verheugd op de pizzeria die deel uitmaakte van de campground, maar helaas is die is bij de overname ook ten ziele gegaan. Nu eten we vanavond worstjes op een boterham, jullie zullen begrijpen dat dat een pittige tegenslag is.
Voor de rest is alles op, we hopen dat er nog een boterham overblijft voor het ontbijt morgen, dan alles afkoppelen en de camper inleveren en dan de taxi naar MGM Grand Hotel.

Dit was het weer, wij transpireren nog wel even door en morgen is er weer een dag.

Hete groet van ons 3.

Piet.

• 01 Juli 2019 - 18:30

Martine:

Nou dat is echt een galgemaal zeg.