Dag 20 - Reisverslag uit Lake Isabella, Verenigde Staten van Pieter Herk - WaarBenJij.nu Dag 20 - Reisverslag uit Lake Isabella, Verenigde Staten van Pieter Herk - WaarBenJij.nu

Dag 20

Door: Piet

Blijf op de hoogte en volg Pieter

30 Juni 2019 | Verenigde Staten, Lake Isabella

Gereden kilometers : 401 km
Totaal kms : 3428 km
________________________________________

Goedenavond, vanaf Lake Isabella RV Resort

Vanmorgen allemaal om 6:30 uur wakker omdat we gisteravond vroeg (10:30) in bed lagen. We hadden eerder op de avond nog onze twijfels of we de slaap wel konden vatten, want de buren aan de overkant waren met veel kinderen en dat hoor je. Maar om kwart over 10 werd het ineens stil en zaten de volwassenen nog buiten bij een groot vuur. We hebben nauwelijks ons bed gevoeld en we waren al in diepe slaap. Toen we vanmorgen naar buiten stapten om te gaan douchen, zaten de buren nog steeds buiten bij het grote vuur. Er werd vrolijk gegroet doormiddel van een “hand naar de slaap gebaar”. Bij de douches aangekomen bleken er kwartjes in een automaat te moeten. 1 kwartje gaf je 3 minuten water, er stond niet bij of het ook warm water was. Mede omdat het er allemaal niet zo geweldig appetijtelijk uitzag, besloten we het douchen deze morgen hier maar te vergeten. Dan maar wassen in de camper.
Lekker vlot, om half acht, reden we van de campground af. Even later reden we over de CA-1 richting Los Angeles. Na 37 km sloegen we af de CA-41 op, die ons naar “Kettleman” bracht.
Na getankt te hebben (hij was alweer bijna leeg) zijn we de “Bravo-Market” in gegaan. Deze market, gevestigd in oud wild west aandoend gebouw, is een verzameling van een restaurant, een giftshop en er worden allerlei regionale producten aan de man gebracht, en voor ons het belangrijkste, er was wifi. Na drie dagen, zonder konden we eindelijk laten weten dat we nog rechtop stonden en dat alles goed ging. Er waren zelfs al een aantal verontruste mails verstuurd om te informeren, waarom de dagelijkse berichten er mee opgehouden waren. Het antwoord was dus simpel, geen wifi.
Na even contact met het thuisfront te hebben gehad (alleen moeders lag al op bed of was niet thuis) hebben we de dagen 17, 18 en 19 verstuurd. Het door ons gekochte bakkie leut was hierdoor al behoorlijk aan de koude kant, maar ja, je moet er wat voor over hebben.
Na ongeveer 2 uur door oneindig grasland te hebben gereden en toen nog 2 uur door fruitboomgaarden van enorme omvang, reden we “Sequoia National Park” in. Ook dit park is evenals Yosemite werkelijk prachtig om doorheen te rijden, weliswaar niet zo hoog en met besneeuwde toppen maar met 1800 meter hoogte zeker en vast de moeite waard. We hebben hier “The Trail of a Hundred Giants” gelopen, waar Sequoia bomen staan van 1500 jaar oud en met een omtrek van 25 tot dertig meter. Leuk om even mee te pakken, we zijn er nou toch.
Daarna op weg langs de “Kern River” die van grote hoogte snel “Lake Isabella” in stroomt, een groot stuwmeer op een hoogte van 500 mtr NAP. Achter de stuwdam stroomt de rivier verder het dal in waar ons RV resort voor vannacht ligt.
We waren al bekent bij de receptie dus konden we snel naar onze plaats 82, op het einde van rij 2.

Dat was het weer, morgen is er weer een dag.

Vermoeide groeten van ons 3.

Piet.
PS. Annemarie, Happy Birdsday.

• 01 Juli 2019 - 07:16

Marcel:

Wat een zuiplap is die camper joh. Dit tikt de gallons sneller weg dan jullie de koffie :)
    Prachtige plaatjes weer hoor, maar ja wat wil je met campings en meren die zijn vernoemd naar een vrouwelijke babbelaar ;)

Veel plezier nog de laatste dagen!

• 01 Juli 2019 - 08:23

Anne-Marie :

Bedankt voor de felicitatie en leuk ff facetimen gisteren :)

Weer van alles moois gezien vandaag! Gaaf hoor die seqouia bomen. Kun je er nog door heen rijden of niet meer?

Veel plezier nog alhoewel het nu misschien al tijd is om jullie klaar te maken voor de terug reis. Goeie vlucht terug.