Dag 2 - Reisverslag uit Newark, Verenigde Staten van Pieter Herk - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Newark, Verenigde Staten van Pieter Herk - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Piet

Blijf op de hoogte en volg Pieter

11 Juni 2019 | Verenigde Staten, Newark

Hoogste dagtemperatuur : 24 graden
Gereden kilometers : 0 km
Totaal kilometers : 0 km
________________________________________

Goedenavond, wederom vanuit het Best Western Hotel.

Na een goede nachtrust en een stevig ontbijt werden we vanmorgen met de hotelshuttle naar het Newark Penn Station gebracht om vandaar met de PATH trein naar Manhattan te gaan.
Omdat er vanmorgen nog veel wind stond hadden we toch maar een jasje aan gedaan maar daar hadden we toen op 33th street bovengronds kwamen al spijt van. In de stad had je veel minder last van de wind als in New Jersey.
Maar goed, gedane zaken nemen geen keer en na het ophalen van onze “Hop on & Hop off” buskaartjes, zijn we doorgelopen over Broadway naar lichtreclame show op Time Square, tjonge jonge wat een verschil met ons vorige bezoek aan de “Big Apple”, toen was het beduidend minder druk als vandaag. De toeristen industrie draait hoogtij dagen en alle terrasjes en eettentjes zitten al boordenvol hongerige toeristen.
Uiteindelijk kwamen we bij “Majestic” terecht voor een bakkie leut.
Na het verzorgen van de inwendige mens zijn we op de bus gestapt die ons door het gekrioel van al die grote Amerikaanse auto’s naar de “High Line” heeft gebracht. De High Line is een oude metrobaan die nog bovengronds door de stad heen loopt maar niet al zodanig meer in gebruik is. Hij is nu omgetoverd tot een plantentuin van 1,2 mile die je de gelegenheid geeft om op een prachtige wandelroute een deel van Manhattan te doorkruisen ipv door de stinkende automobielen.
Toen we deze Line afgelopen waren zijn we met de metro naar Grand Central Station gereden om de schoonheid van dit station te bewonderen, je kijkt je ogen uit. Dan weer terug naar beneden om de metro te nemen naar 59th street en deze een stuk te volgen tot de ingang van de “Roosevelt Island Tramway”, deze gondel brengt je van Manhattan over de East River naar Rooseveld Island, leuk om te doen. Daar hebben we een poosje langs het water gelopen en zijn we een stuk verderop de metro weer in gegaan om terug naar de PATH trein te gaan. Die heeft ons weer terug op Penn Station gebracht en om 18:45 uur kwamen we moe maar met prachtige herinneringen terug op onze hotelkamer.
Nu even opfrissen en dan lekker uit eten.

Hier moeten jullie het er voor vandaag weer mee doen, morgen weer een spannende dag.

Adios van Marja, Jeanette en Piet

• 12 Juni 2019 - 06:57

Maaike:

Nou dat klinkt allemaal wel weer erg gaaf. Hier gaat alles ook goed. Tommy heeft het prima naar zijn zin en slaapt heerlijk de hele dag.

Tags: new york