Dag 4 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Pieter Herk - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Pieter Herk - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Piet

Blijf op de hoogte en volg Pieter

13 Juni 2019 | Verenigde Staten, Las Vegas

13 juni 2019
Dag 4.
Newark naar Las Vegas (MGM Grand Hotel)

Link: https://goo.gl/maps/ZC7m1ZAyDWK2

Hoogste dagtemperatuur : 41 graden
Gereden kilometers : 0 km
Totaal kms : 0 km
________________________________________

Goedenavond, vanuit het MGM Grand Hotel in Las Vegas, Nevada.

Vanochtend werden we door de hotelshuttle in de stromende regen naar het vliegveld gebracht, we kwamen met regen en vertrekken met regen maar we hebben 2 fantastische dagen er tussenin gehad. We hadden een shuttle eerder dan gepland, maar we waren klaar met eten en inpakken dus of we nou op de kamer of op het vliegveld zaten, dat was gelijk.
Op het vliegveld werden we door een dame geholpen bij het zelf inchecken van de koffers, dat gaat hier met een machine waar je je vluchtgegevens moet intoetsen en dan rollen er van die lange linten stickers uit die je aan de koffer moet binden. Zodoende waren we weer snel van die zware dingen af.
Toen door de paspoortcontrole en dan door naar de security. Jeanette eerst, met schoenen uit en riem uit alles met tas een bak in die door de röntgenapparatuur gaat, en Jeanette ook door de röntgenpoort, die wonder boven wonder niet af ging, op Schiphol altijd wel. Daarna volgden Marja en ik hetzelfde ritueel. De bakken met onze spullen volgden niet dezelfde route als al die andere bakken, en ja hoor Jeanette was plotseling uit beeld en Marja en ik moesten ook allerlei dingen uit onze tassen halen die toen nog een keer door de molen gingen. Daarna was alles goed en wij dachten dat Jeanette al was doorgelopen maar dat werd op een gegeven moment anders dan normaal, want Jeanette loopt nooit zover door zonder dat we haar kunnen zien. Maar misschien nodig naar toilet of, niet lekker geworden, maar ze was in geen velden of wegen meer te zien. Dan slaat de ongerustheid toe en ga je je afvragen wat er in godsnaam aan de hand is. Nu was het maar goed dat we een shuttle eerder hadden genomen want in gedachten zien we onze vlucht al missen.
Ruim 20 minuten later, ik was al doorgelopen naar de terminal om te kijken of ze daar was, kwam ze bij Marja die was blijven wachten aangelopen, en werd er van de spanning zelfs een traantje weggepinkt en ik was boos waarom ze zomaar doorgelopen was. Maar dat bleek helemaal niet het geval, bij de security had ze 2 flesjes water uit het hotel in haar tas en dat mocht niet. Nu moest ze mee naar een aparte ruime, waar ze het water weg moest laten lopen en voor straf achteraan de rij wachtenden aansluiten.
Als de dag zo begint vrees je ergste. Maar dat viel hard mee, alles daarna verliep vlot en 5 uur later stonden we in Las Vegas. Met de taxi naar het hotel en om 15:15 uur in een heerlijke aircondisend room. Wel nodig want het is hier 41 graden Celsius.
Ondanks de warmte gaan zo meteen op zoek naar een hapje en daarna de strip op zolang we het volhouden. Misschien vanavond nog wel een gokje want ja ja we zijn wel in Las Vegas.

Morgen horen jullie of we nog wat langer blijven, als de automaten ons goed gezind zijn geweest.

Tot morgen, voor nu is dit het weer.
Groet van ons.

• 14 Juni 2019 - 04:18

Ineke:

Jeetje het begon wel heftig zeg...maar gelukkig is alles goed gekomen..misschien winnen jullie nog iets in het casino als pleister op de wonden

• 14 Juni 2019 - 05:53

Isabel:

Ennnn...is het gokken goed verlopen.????
    Dat heb jij wel verdient hoor Jeannette !,,

• 14 Juni 2019 - 11:20

Martine :

Jeetje zeg, maar ook wel kinderachtig dat ze je dan voor straf achteraan laten aan sluiten. Het is toch ook een aparte wereld daar zo.

Tags: Las Vegas